2011. január 31., hétfő

Január, 4. hét

Egy asztalra különböző játékokat készítettem a takaró alá. A csoportszoba egyik részébe egy kék textíliát terítettem, ez lett a "tavunk". Amíg "varázsoltam", a gyerekek becsukták a szemüket. Mire kinyithatták, a letakart játékok alól egy hajót a "tavunk" közepére tettem. Megbeszéltük, hogy mi változott meg a tavon, és a hajót miért tettem oda? Ezután a takaró alól egyenként kivettek játékokat és eldöntötték, hogy a tóra teszik, vagy mellé. Természetesen itt a lényeg a vízen közlekedő eszközök megismerése volt. A varázsolást azzal folytattam, hogy amíg gyerekek ismét hunytak, letakartam a "tavat" fehér textíliával, és csináltam mellé fehér "dombot".


Ismét megbeszéltük, hogy mi változott meg, miért lett fehér a tó és a domb is ... és kint az utca is amikor óvodába jöttek. Mit lehet játszani, sportolni a hóban? Képeket helyeztem a szőnyegre és megkértem a gyerekeket tegyék a megfelelő helyre őket. A megoldás a következő volt. A szánkózós, síelős képeket a domboldalra tették, a korcsolyázós képeket a fehér textiles "tóra", a hajós képeket a kék textiles "tóra".


Közben Weöres Sándor Nagy a hó című verset mondtunk:

Nagy a hó
igazán,
fut a sí
meg a szán,
hejhó!
Lecsúszik a Mari meg a Ferkó.



Dalos játékot is játszottunk: Mély kútba tekintek ... majd visszhang játékoztunk. Rövid motívumot kellett visszaénekelni, amit mindenkinek külön-külön énekeltem. A tornán elindultunk egy képzeletbeli túrára.


Először barlangban jártunk ...



... azután jégtáblákon küzdöttük át magunkat ...



... majd egy patakon ...



... és egy hídon is átkeltünk. Amikor a túra végére értünk, játszottunk egy jót.


Tűz-víz-repülővel kezdtük és rakéta kilövéssel fejeztük be.



Horgászós játékhoz is készítettünk halakat. Volt aki gyorsan csak kiszínezte, de volt aki aprólékosan, precízen dolgozott. Miközben folyt a horgszversenyá, matekoztunk egy kicsit. Számoltunk, mennyiséget hasonlítottunk össze, tájékozódtunk térben, síkban.



Amíg a csoport egyik felével halakat gyártottunk, addig a másik fele önálló életet élt. A mély kútba tekintek c. dalos játékot kezdték el játszani. Először közösen játszottak, de miután a lányoknak nem tetszett a fiúk viselkedése, elzavarták őket és két táborra szakadtak. A fiúk hamar rájöttek, hogy mégiscsak a lányokkal kerek ez az egész, ezért visszakérték magukat megígérve, hogy rendesen fognak viselkedni. A két tábor újra egyesült.


0 megjegyzés: