2010. október 31., vasárnap

Október, 4. hét


Otthonról hozott és az óvodai virágoskertből gyűjtögetett virágokból, ágakból, futó növényekből, fenyőágból szőnyeget szőttünk. Először a keretet készítettünk el száraz nádból, majd "felvető-szálat" kötöztünk rá rafiából és különböző ágakat, a virágokat egyesével fűztünk be, figyelve a szövés technikájának betartására. Folyamatosan mondogatták: "le-föl".


Amikor elkészült a virágszőnyegünk, nagyon meg voltak elégedve vele. Az egyik kislány ki is jelentette, hogy ő még ilyen szép szőnyeget nem is látott! A végén kivittük a teraszra, hogy mindenki láthassa valamint, hogy ne fonnyadjon el.






Napok óta gyűjtögettük a sütőtököket, meg is telt vele a kis asztalkánk. Még mielőtt bármit is készítettünk volna belőlük, összemértük és különböző szempontok szerint csoportosítottuk őket. Először megnéztük, miben hasonlítanak: szín, forma, tapintás. Majd ezek alapján miben különböznek.



Nagyság szerint sorbarendeztük, a legkisebbel kezdtük. Rendeztük forma szerint, itt a legvékonyabbal kezdtük. Összehasonlítottuk egymás mellé állítva is. A végén pedig megszámoltuk azokat.


Kiválasztottuk a két "legkövérebbet" és azokból töklámpást készítettünk.


Eleinte kanállal próbáltuk a belsejét és a tökmagokat kivájni, de egyszerűbbnek bizonyult kézzel kiszedni, amit ők javasoltak. Megbeszéltük milyen formájúra vágjam a szemüket, orrukat (háromszög, négyzet). Vita tárgyát okozta, hogy fiú vagy lány lett a tökből. Úgyhogy az egyik rafia hajat, a másik rózsaszín masnit kapott a kobakjára. Majd a kettőbe egy-egy mécsest tettünk és úgy gyönyörködtek benne.


Sütőben a tökmag,
befűtöttünk tegnap.
Ripeg-ropog, zeng a nád,
szél röpíti víg dalát.
Sült öt éjjel, öt nap,
odasül a tökmag.
/népköltés/



Névnapost köszöntöttünk:




Mostanában elég sok konfliktus alakult ki csoporton belül is, de az udvaron is, ahol két csoport játszik egy udvarrészen. Sok közös játékot játszunk a nap folyamán, amivel segítjük egymás megismerését, az együttműködési képességeket fejlesztjük, megtanulnak egymásra figyelni, érzelmi kötődések alakulnak ki és nem utolsó sorban önmagukat is megismerik. Beépítjük a szabályjáték és a drámajáték elemeit mindennapjainkba. Egyik kedvelt játék a "Harangozás", amivel az együttműködési képességet erősítjük.

0 megjegyzés: